Nämä yleiset käyttöehdot (”jäljempänä Sopimusehdot”) koskevat Intu Enterprises Oy:n (jäljempänä ”Intu”) tarjoaman Formup nimisen Sovelluksen käyttöä (jäljempänä ”Palvelu”). Käyttämällä Palvelua sitoudut näihin Sopimusehtoihin Asiakkaana.
Sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin Palvelun käyttöä koskeviin sopimuksiin. Sopimusehdot ovat voimassa koko sopimuksen voimassaolon ajan. Intu pidättää oikeuden ajoittaisiin Sopimusehtojen muutoksiin. Käyttämällä Palvelua Käyttäjä sitoutuu käytön aikana voimassa oleviin Sopimusehtoihin. Jos Sopimusehdoissa tapahtuu merkittäviä muutoksia, Intu voi harkintansa mukaan tiedottaa Käyttäjää muutoksista valitsemallaan tavalla.
Nämä Sopimusehdot liitteineen muodostavat Sopimuksen (”Sopimus”) Intu Enterprises Oy:n (”Palveluntarjoaja”) ja sinun tai edustamasi yrityksen tai organisaation välille (”Asiakas”). Sopimus syntyy, kun Asiakas rekisteröityy Palveluun ja hyväksyy Sopimusehdot. Jos Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välillä on tehty erillinen palvelusopimus, tai Asiakas on hyväksynyt Palveluntarjoajan tekemän erillisen tarjouksen, joka sisältää näistä Sopimusehdoista poikkeavia ehtoja, sovelletaan ensisijaisesti kyseisen palvelusopimuksen tai tarjouksen ehtoja. Nämä Sopimusehdot täydentävät tällöin erikseen sovittua.
Kun Asiakkaalle on luotu käyttäjä, jonka hän on aktivoinut Palvelussa tai Asiakas rekisteröityy itse Palveluun, luodaan hänelle asiakaskohtainen tili (”Tili”) Formupiin. Tällöin henkilö, joka on rekisteröitynyt Palveluun, on Käyttäjä (”Käyttäjä”)
Käyttämällä Palvelua sitoudut noudattamaan näitä Sopimusehtoja sekä sopimusta henkilötietojen käsittelystä (”Tietosuojaseloste”), joka on laadittu EU:n Yleisen Tietosuoja-asetuksen ja Suomen lain mukaisesti.
Palveluntarjoaja tarjoaa Asiakkaalle Internetin kautta Palvelua, joka kerää ja tallentaa määrämuotoista ja aikaleimattua dataa, kuvia ja liitteitä. Tätä dataa voidaan jäsentää asiakkaan määrittelemien rakenteiden mukaisesti ja jakaa osapuolten kesken sekä Sopimusehdoissa määritellyille tahoille. Palvelun päätarkoituksena on dokumentointi ja tiedon kerääminen mobiililaitteilla.
Tilaukset tehdään joko kuukaudeksi tai vuodeksi. Tilausjakso jatkuu uutena yhtä pitkänä määräaikaisena tilausjaksona, mikäli Asiakas ei irtisano Sopimusta ilmoittamalla siitä kirjallisesti Palveluntarjoajalle viimeistään 30 päivää ennen kuluvan tilausjakson päättymistä. Tilausjakson uusiutuessa Asiakkaan katsotaan hyväksyvän kulloinkin ajantasaisimmat Sopimusehdot.
Asiakas on itse vastuussa lakisääteisten tai muutoin merkityksellisten aineistojen siirtämisestä pois Palvelusta ennen Sopimuksen päättymistä.
Palvelun hintaa koskevat muutokset astuvat voimaan aikaisintaan Asiakkaan seuraavan laskutusjakson alussa.
Jos Sopimusehtojen muutos on olennainen ja Asiakkaan tilausjaksoa on ilmoitushetkellä jäljellä enemmän kuin 30 päivää, Asiakas ja Palveluntarjoaja voivat Asiakkaan kirjallisesta pyynnöstä sopia noudattavansa aiempia Sopimusehtoja Asiakkaan kuluvan tilausjakson päättymiseen asti.
Asiakas voi siirtää Sopimuksen kolmannelle osapuolelle ainoastaan Palveluntarjoajan etukäteisellä kirjallisella suostumuksella. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää Sopimuksessa sille määritetyt oikeudet ja velvollisuudet osittain tai kokonaan kolmannelle osapuolelle ilman Asiakkaan erillistä hyväksyntää.
Palvelu toimitetaan Asiakkaalle sen hetkisenä versiona. Palveluntarjoaja ei anna mitään suoranaisia tai välillisiä takeita Palvelun toiminnasta tai ominaisuuksista eikä takaa, että Palvelu toimii käyttökatkoitta ja/tai virheettömästi. Palvelu on kuitenkin lähtökohtaisesti käytettävissä 24 tuntia vuorokaudessa. Lisäksi Palveluntarjoaja pyrkii mahdollisuuksien mukaan tiedottamaan Palvelussa tapahtuvista Asiakkaan kannalta olennaisista katkoksista tai muista häiriöistä etukäteen ja suorittamaan Palvelun ylläpitoon liittyvät toimenpiteet muutoinkin siten, että ne haittaavat Palvelun käyttöä mahdollisimman vähän.
Asiakas on vastuussa teknisten edellytysten luomisesta palvelun käyttämiseksi. Palveluntarjoaja kehittää Palvelua jatkuvasti ja parantaa sitä jatkuvin päivityksin Asiakkaan saataville. Asiakas voi ehdottaa parannuksista Palveluun, mutta Palveluntarjoajalla ei ole velvoitetta kehittää tuotetta ehdotusten mukaan.
Palvelun laskutusjakso on sama kuin Palvelun tilausjakso. Palvelu laskutetaan Asiakkaan tilauksen tekemisen yhteydessä valitsemalla tavalla. Lisäpalvelut veloitetaan joko yhdessä Palvelun kanssa tai erillisellä laskulla.
Ellei toisin ole kirjallisesti sovittu, Palvelun ja siihen liittyvien lisäpalveluiden hinnat määräytyvät joko suulliseen tai kirjalliseen sopimukseen Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välillä. Hintoihin lisätään lain mukainen arvonlisävero, jos toisin ei ole ilmoitettu. Palvelun hinta määräytyy tilausjakson alkamishetken mukaan.
Jos Asiakkaan maksusuoritus viivästyy yli 30 päivää, Palveluntarjoajalla on oikeus katkaista Palvelun tarjoaminen sekä periä viivästyneistä suorituksista lain mukainen viivästyskorko, samoin kuin kohtuullinen muistutusmaksu maksukehotuksesta. Mikäli erääntynyttä maksua ei ole suoritettu maksukehotuksesta huolimatta, saatava siirretään perintätoimiston perittäväksi.
Asiakas sitoutuu antamaan rekisteröinnin yhteydessä oikeat ja riittävät rekisteröinti- ja maksutiedot. Rekisteröinnin toteuttava henkilö vakuuttaa olevansa oikeutettu edustamaan Asiakasta Palvelun käyttöönotossa. Tiedoissa tapahtuneista muutoksista, mukaan lukien hinnoitteluun vaikuttavat tekijät, on viipymättä ilmoitettava Palveluntarjoajalle. Jos Asiakkaan rekisteröinnin yhteydessä antamat tiedot osoittautuvat virheellisiksi tai muulla tavoin puutteellisiksi, Palveluntarjoajalla on oikeus olla toimittamatta Palvelua.
Asiakas ei saa luovuttaa Tilin hallintaa kolmansille osapuolille. Asiakas voi kuitenkin kutsua käyttäjiä käyttämään Palvelua ilman, että Tilin hallintaa luovutetaan kolmansille osapuolille erillisen jako-ominaisuuden avulla.
Asiakas sitoutuu noudattamaan Sopimusta, lakia ja hyvää tapaa Palvelua käyttäessään. Palveluntarjoajalla on oikeus katkaista Palvelun toimittaminen ja poistaa yllä mainittujen vastaiseen toimintaan käytetty materiaali välittömästi ja ilman etukäteisilmoitusta. Käyttäjä vastaa kaikista edellä mainitun kaltaisella toiminnalla aiheuttamistaan vahingoista.
Käyttäjä vastaa kaikista Palvelun käytöstä itselleen aiheutuvista välittömistä ja välillisistä kuluista.
Asiakas vastaa itse siitä, että aineisto, jonka Asiakas haluaa tai joka Asiakkaan lain nojalla tulee säilyttää, on siirretty pois Palvelusta ennen Sopimuksen päättymistä ja/tai Tilin lukitsemista.
Asiakkaan tulee ilmoittaa Palveluntarjoajalle Palvelun palvelukuvauksesta olennaisesti poikkeavasta toiminnasta tai muusta virheestä.
Palveluntarjoajalla on oikeus kehittää, muuttaa tai poistaa ominaisuuksia, palveluja ja palveluaikoja. Palveluntarjoaja ei vastaa muutoksista Asiakkaalle aiheutuvista kustannuksista. Asiakkaille ilmoitetaan Palvelun olennaisista muutoksista. Palveluun voidaan tehdä vähäisiä muutoksia ilmoituksetta.
Palveluntarjoaja lukitsee Tilin, jos Asiakkaan maksullisen tilauksen maksu on viivästynyt tai laiminlyöty, Tili ja/tai sille kirjautumisen mahdollistavat tiedot ovat joutuneet kolmannen haltuun tai Asiakas on käyttänyt Palvelua Suomen lain, Sopimusehtojen tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan.
Jos Tili on lukittu maksun viivästymisen tai laiminlyönnin johdosta, Palveluntarjoajalla on oikeus periä tilin avaamisesta aiheutuneet kohtuulliset kustannukset Asiakkaalta. Sama koskee tilannetta, jossa Tili ja/tai sille kirjautumisen mahdollistavat tiedot ovat päätyneet kolmannen haltuun Asiakkaan huolimattomuudesta johtuen. Palveluntarjoaja arvioi Palvelun uudelleenavaamisen mahdollisuuden tapauskohtaisesti.
Palveluntarjoajalla on oikeus poistaa Tili ja Asiakkaan Palvelussa syöttämät tiedot, kun Asiakkaan Tili on ollut lukittuna kolmen kuukauden ajan. Palveluntarjoajalla on oikeus poistaa Tili ja sillä olevat tiedot välittömästi, jos Asiakas on käyttänyt Palvelua lain, tämä Sopimuksen tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan.
Molemmilla osapuolilla on oikeus käyttää molempien liikemerkkiä sekä muita markkinointiin, myyntiin ja yhteistyön edistämiseen tarkoitettuja materiaaleja omassa liiketoiminnassaan.
Kaikki immateriaalioikeudet Palveluun, sen sisältöön, ominaisuuksiin ja toiminnallisuuksiin sekä niiden myöhempiin muutoksiin kuuluvat yksin Palveluntarjoajalle tai sen lisenssinantajille. Asiakas saa Sopimuksen voimassaoloajaksi rajoitetun ei-yksinomaisen oikeuden käyttää Palvelua omassa sisäisessä liiketoiminnassaan Sopimuksen ja Sopimusehtojen mukaisesti. Palvelun ja sen sisällön tai osien kopiointi, jäljentäminen, eteenpäin välittäminen, levittäminen tai käyttäminen muuten kuin näiden Sopimusehtojen mukaisesti on ehdottomasti kielletty.
Palveluntarjoaja voi luoda tutkimuksia käyttäen Asiakkaan dataa (poislukien henkilötiedot), joita kerätään Asiakkaan Palvelun käytöstä tarkoituksenaan kehittää ohjelmistoa tai tarjota kolmansille osapuolille vertailudataa. Tällaisissa analyyseissä yhdistellään suuria määriä tietoja eikä Asiakas tai mikään muu yksilö ole ulkopuolisen tunnistettavissa.
Kaikki Asiakkaan Palveluun syöttämä sisältö kuuluu Asiakkaalle. Asiakas vastaa omasta aineistostaan ja sen laillisuudesta, sekä erityisesti siitä, että se ei loukkaa kolmansien osapuolten tekijänoikeutta, tavaramerkkioikeutta tai muuta immateriaalioikeutta. Sama koskee Asiakkaan oikeutta siirtää henkilötietoja Palveluun ja käsitellä niitä.
Osapuolet sitoutuvat sopimuksen voimassaoloaikana olemaan luovuttamatta ja paljastamatta muussa kuin tämän sopimuksen tarkoituksen toteuttamiseksi tai milloin laki tai viranomaismääräykset edellyttävät kolmannelle osapuolelle tämän sopimuksen sisältöä ilman toisen osapuolen etukäteistä kirjallista suostumusta tai toiselta osapuolelta suoraan tai epäsuorasti tietoonsa saamia toisen osapuolen liike- ja yrityssalaisuuksia sekä olemaan käyttämättä kyseisiä tietoja toiselle osapuolelle haitallisella tavalla.
Salassapitovelvollisuus on sellaisenaan voimassa myös kaksi (2) vuotta sopimuksen päättymisen jälkeen.
Asiakas käyttää Palvelua oman harkintansa mukaan ja omalla vastuullaan. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaan Palveluun syöttämien tietojen tai dokumenttien tuhoutumisen, katoamisen tai muuttumisen aiheuttamista vahingoista eikä niiden uudelleen luomisen aiheuttamista kustannuksista. Palveluntarjoaja ei vastaa miltään osin toimenpiteistä, joita Asiakkaan palveluksessa olevat tai Asiakkaan muutoin valtuuttamat henkilöt suorittavat.
Kumpikaan osapuoli ei vastaa toisilleen aiheutuneesta välillisestä tai epäsuorasta vahingosta. Vastuunrajoitus ei koske vahinkoa, joka on aiheutettu tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella, eikä vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet siitä, että Asiakas on luovuttanut Palvelun käyttöoikeuden tai - oikeuksia kolmansille osapuolille.
Palveluntarjoajan Sopimukseen liittyvä kokonaisvastuu on rajoitettu Asiakkaan Palvelusta vahinkotapahtumaa edeltävien kolmen kuukauden aikana maksamaan määrään (pois lukien arvonlisävero).
Tähän Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ellei neuvotteluissa päästä yksimielisyyteen, Sopimuksesta aiheutuvat riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti. Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki.
Vaikka jokin tämän Sopimuksen kohta todettaisiin pätemättömäksi, laittomaksi tai kannekelvottomaksi, se ei vaikuta muiden sopimuskohtien pätevyyteen, vaan ne säilyvät voimassa.
Intu Enterprises Oy (Y-tunnus: 3218485-2)
Betonimiehenkuja 3 D, 02150 Espoo, Suomi
Puh: +358 40 1399 069
Sähköposti: roni@formup.fi